Transport- og Logistikrådgivning
- Et transportoptimeringsprojekt

Vi tager naturligvis altid udgangspunkt i jer og jeres udfordringer, men vi har alligevel udviklet en række faser, som de fleste projekter gennemgår i deres projektforløb. Derfor er DTO den perfekte samarbejdspartner indenfor transportrådgivning og logistikrådgivning.

Logistikforbedringer

”Det er vores erfaring at et grundigt forarbejde fører til de bedste resultater, og her på siden kan du se et projektforløb fra start til slut.”

Læs mere om de enkelte faser i transport- og logistikoptimeringsprocessen ved et projektforløb her:

Foranalyse

  • Projektmål inklusiv optimeringspotentialer
  • Logistisk rundtur
  • Konservativt besparelsespotentiale
  • Oplæg til projekt inklusiv budget

Før det egentlige projektforløb starter, udfører vi en foranalyse.

”Vi vurderer det samlede besparelsespotentiale baseret på jeres nuværende situation, og ønskerne for fremtiden.”

Når vi har fundet ud af at vi kan løse jeres udfordringer ved hjælp af en transportoptimeringsproces, udarbejder vi en detaljeret projektbeskrivelse med:

  • Projektets mål
  • Delaktiviteter
  • Intern og ekstern ressourceforbrug
  • Maksimal pris for projektet
  • Milestones i projektet
  • Tidsplan
  • Eventuelle kritiske faktorer

 

Analyse og koncept

  • Dataindsamling og bearbejdning
  • Interviewrunde
  • Oplæg til projekt inklusiv budget
  • Logistikrådgiving og forbedringer
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg

Her indsamler vi yderligere data og har typisk en interviewrunde i denne fase, for at få det størst mulige indblik i jeres transportflow. Herefter kan vi sætte fingeren på de processer, hvor der vil være flest besparelser at hente.

”Vi ser både på interne og eksterne processer, og denne fase vil typisk munde ud i en ny transportstrategi og en række logistikforbedringer formet som et beslutningsoplæg.”

Udbudsfase

  • Udbudsmateriale
  • Forhandlingsrunde
  • Rammeaftaler

Når vi har fastlagt den nye transportstrategi i samarbejde med dig, går vi i gang med at udarbejde udbudsmateriale. Når vi sammen har fastlagt materialet, tager vi i denne fase kontakt til transportører for at benchmarke og forhandle, så vi er sikre på at du får den bedste optimering. Når vi sammen har fundet den bedste løsning, underskriver vi de nye rammeaftaler med jeres nye transportører.

Implementering

  • Aftaler implementeres
  • Kick Off møder
  • Nøgletalsstyring

Nu er den nye strategi og de nye aftaler klar til implementering, og vi er hele tiden med jer i implementeringsfasen.
”Vi har fokus på nøgletal og aftaler, så projektet kommer godt fra start.”
Efter implementering slutter vi af med en evalueringsrapport, hvor vi gør status over:

  • Projektforløbet
  • Opnåede resultater af effektiviseringen
  • De samlede projektomkostninger
  • Fremtidige indsatsområder og forslag til en handleplan

Opstart

  • Projektet følges
  • Nøgletalsstyring
  • Evaluering
TOP
Kontakt os
close slider

Dit navn (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

Emne

Din besked